Saturday, May 28, 2022

Vino za početnike u 3 lekcije


Postoje dve (2) vrste vina - belo stono i crni "Car Lazar". To jest 3 (tri) vrste vina postoje, ama postoji i rozé, za one koji jedu kao Tito, znači masno i preslano, pa da svare svinjsku kožuricui, čvarke i mast. To jest, četiri (4) vrste postoje, ima i slatko vino, za Dalmoše, bakute i pedere. Eh, da, pet (5) vrsta vina ima, tu je i šampanjac: za naše biznismene i eskort-đevojke.


Nekada su postojali gnjavatori koji se frljaju latinskim izrekama ili citatima na stranim jezicima koje ne znaju. Oduvek je bilo virtue signalling-a, čega je domaća varijanta najčešće u obliku: "Ovo je pošljednje vrijeme došlo...Meni nije žao mene, ja sam svoje proživjela, imala sam AFŽ i Opatiju, heklala sam na Jastrepcu i plaknula sam guzicu u Prčanju, jednom sam čak preko sindikata putovala na Krf da obiđem naše grobove, štaviše, agencijom 'Putnik' sam išla u SSSR i davala dečici naše žvake 'Bazuka džo' i pocepane farmerke mog sina koji je doktorirao na Prinstonu, mi smo svoje proživjeli, nama dosta sada korica hljeba i da gledamo 'Slagalicu' i TV Dnevnik, što je pametna ona Nedićeva, lutka prava, ali mladi... E; njih mi je najžalije, oni treba da žive, a evo, lokdaunovi, nema se ovo nema se ono, oni najviše pate...!"

E, ali poslednjih godina množe se somelijeri. Kako ih prepoznati? Za početak, rugaju se neimenovanim neznalicama koji vole svako francusko vino gde ima "šato" u imenu. (A pogledajte njih, kako su pametni.) Zatim, tu su karakteristične fraze, koje ne znače ništa. "pitkost, ali samo kada je ohlađeno, sámo teče niz grlo, klizi, a ne boli glava posle...", "buké, koji je plemenit i s notama kupine i šumskih pečuraka", "nekarakteristično /& neortodoksno", ali ovo uvek u vezi sa: "međutim, pre nego što krenete u to, nauživajte se vi našeg prokupca, koji još vredi, a može se naći po pristojnoj ceni..."


Ima još jedna vrsta vina, ono koje ste džabe pili kada su vas negde izveli na večericu (drugarsko veče ili poslovno), pa ste pogrešno zapamtili ime, niste se olešili i posle ga hvalite samo zato što ste jedino za to vino čuli u životu, hvalite ga kao "fenomenalno", u stilu: "ne struže grlo kao graševina, pih!".


No comments:

Post a Comment

Steve Albini