Tuesday, April 19, 2022

Let There Be Love (Thames Television sitcom, 1982/83)

 kreatori: Džoni Mortimer i Brajan Kuk.

*   *   *

Džoni Mortimer je kralj kratkovečnih serija, od sezonu ili dve. Samo jedna mu se posrećila. Ova serija, pak, spada u one koje bih ja gledao zauvek, iako bi ih Bogdan Tirnanić opisao "mlaka voda za male pare", u vreme kada se, posle povratka s puta po SAD, ozbiljno oduševio TV serijom kao formatom i, za razliku od Danka Grlića - koji je serije đuture adornovski bagatelisao kao izraz neautentičnog života u knjizi Izazov negativnog, (Nolit 1986, biblioteka Sazvežđa) - video nadaljevanke kao subliminalni izraz želje za večnim životom. Svaka serija ima samo jedan cilj - da traje, što više epizoda to bolje, i Tirnanić je ispravno napisao "da se ne isplati snimati seriju u manje od 50 epizoda..."

Elem, male pare u ovoj seriji se vide u scenografiji od šper-ploča i kauča i kuhinjskog nameštaja pozajmljenog iz drugih serija, a mlaka voda se sastoji u porodičnom, nimalo bezobraznom humoru sredovečnih ljudi, naime, okorelog neženje (neodoljivi Pol Edington sa znakovitim imenom: Timoti Lav)od 50+ i samohrane matere s troje (3) dece (Nanet Njuman igra, takođe neodoljivu, Džudi). Anglosaksonski anti-divorce kôd zabranjuje sledeće stvari: a) razvod nestabilnog braka b) srećan život neženje i c) srećan život razvedenih i samohranih osoba. Tako da je jasno da će se Timoti Lav odlučiti da lepu usputnu vezu i svoj slobodni život baci pod voz i oženi se protagonistkinjom i postane očuh troje dece, koje se ič ne sećam. Izgleda da su sve loše strane imanja male dece ovde zaobiđene. 

Setting je totalno srednjoeklasni, Timoti radi u reklamnoj agenciji a najbolji drugar s posla mu je i jedini drugar u životu, Denis Njuberi (opet neodoljivi Henri Megi). U stvari, Megi je ukrao šou i ovo mu je najlepša uloga u životu. Nije se glupirao kao kod Benija Hila, bio je glas razuma koji je lepo pokušavao da odgovori drugara od sumanute odluke. 

Godinama sam pogrešno mislio da je ulogu Džudi igrala Lesli En-Daun (ili Don), ali samo su ličile. 

U ovo vreme adolescentskih serija, u kojima glavni likovi matorce koriste kao Betmen svog batlera Alfreda, u kojima vlada generacijska segregacija u stilu lapota, ovaj uradak deluje višestruko čudesno. Sećam se kako se Bogdan Tirnanić oduševio onom serijom s Beti Vajt u kojoj (seriji) matorke vode ljubav, to je za nas seljake s Balkana bilo nečuveno, mi smo do dan-danas ostali naučeni da samo klinci smeju da se karaju. Ovde se zabavljaju sredovečni ljudi. Deca su samo deca, koja se privikavaju na (možda) novog ćaleta, i - kao u omladinskim filmovima - ponekad su pametnija od roditelja. I to je sve. Inače je naglasak na Edingtonu i Njumanovoj, kao na Borisu Buzančiću i Sandi Langerholc. "Veliki i mali" na britiš ingliš

Imajući u vidu uspeh serije "Dok godine prolaze", u kojoj je čestiti neženja (Džofri ili Džefri Palmer) iako nije nateran mitraljezom ušao u brak s mladalačkom simpatijom (izrazito antipatična Džudi Denč) i postaje očuh njenim odraslim ćerkama, čovek se zapita koji je to molekul falio ovoj seriji da poživi. Odgovor mi je  najverovatnije pred nosom: i ja svašta gledam.

No comments:

Post a Comment

Najava kritikâ