Friday, September 22, 2023

999 pank bend u klubu SO 36 u Berlinu, marta 2019

 


NEMAČKI MARQUEE KLUB

Ili nemački CBGB. Ovo je jedan od kulturno-istorijskih spomenika zbog kojih valja doći u Berlin, jer i ta ulica u kojoj se klub nalazi i njegove prostorije (premda renovirane) jesu i te kako natopljene ISTORIJOM, kada se zna da je nemački pank ovde rođen i da su Igi Pop i Bouvi nekada bili redovni posetioci. Ovaj deo Oraniestrasse ima svoj hipstersko-dedeerovski šarm, pun grafita iz doba kada se u nešto verovalo i pun ćumeza, među kojima je i čuveni "Bim i Bum" (Max und Moritz). 

Te 2019. godine sam triput pohodio Berlin u periodu mart-april (pasje hladno i kišovito, s vetrom); na koncerte benda 999 (klub SO 36) i Boba Molda (Kolumbija hale), kao i na trodnevni Punk Disorderly festival u Astra Kulrurhausu, da bih iste godine u novembru, na putu do Kopenhagena i Haga, svratio još jednom, četvrti put, da pogledam Tonija Kristija u Verti Mjuzik holu, Tinejdž Fanklab (ne odsviraše mi Sparky's Dream!) u Lidu i - moju davnašnju želju - Stereo Lab na SynästhesieFestival -u.

Prigoda za obilazak ovog kultnog mesta bila je specijalna da specijalnija ne može biti: londonski pank bend -> čije ime na mađarskom u izvedbi Kokoa Komanda na Ujvideki radiju zvuči kilencikilenckilenc -> u gotovo istoj postavi kao 1976; falili su samo basista, kosa na njihovim glavama i pesma Me and My Desire

Duboka i uska sala s tzv. intimnom atmosferom separenceta, mutno osvetljena i nisko postavljena bina, tako da su mi Nik Keš i Gaj Dejs umalo izbili ajfon iz ruke tokom prvih pesama... Gusto postavljeni zvučnici na koje su Londonci metnuli plejliste ostavili su malo mesta za naše čaše ili flaše piva.


Ovo je bio jedan od mojih najdražih koncerata u životu, tako cool, oči su mi se sretale Nikovim, on je okrenuo mikrofon publici nekoliko puta i jednom sam i ja nešto otpevao.

Kristal weiss pivo je bilo kvalitetno, čak servirano s kriškom limuna u staklenoj čaši (depozit je kao i obično u ovakvim prostorima 1 e, što vam se vraća kada vratite čašu), toaleti čisti kao u najboljim hotelima, i bilo je očigledno da je publika volela stare znance. A i stari znanci su voleli nas.

Bilo je to i putovanje u prošlost, gledati na delu jedan od najprvih pank bendova nasvijet, kako praši kao da je juče.

Edit: neko je slučajno zabeležio moje prisustvo na koncertu:::::






No comments:

Post a Comment

Steve Albini