Sunday, October 20, 2019

Ad Astra (2019 movie)

Divan film. Melem za dušu posle nihilističkog, fašističkog "Džokera", koji samo može da posluži kao izgovor neosvešćenim nejebima da usmere bes na bližnje svoje, i u najboljem je slučaju samo dobro odrađen prikvel. Ali, da pustim ja to čađavo gotamsko debilče i da se vratim na film Ad Astra.

Divan film. Kako lepa, humana poruka: čemu tražiti život kod vanzemaljaca, ne vidimo prst pred nosom, od šume ne vidimo drveće - ovoga našeg čoveka ovde, ovu našu Zemlju, koja je jedino što imamo. Treba da prihvatimo pruženu ruku i da je pružimo čoveku na Zemlji, a ne da lutamo svemirom kao lude Naste. (Znam, znam, Džon Ford je rekao da poruke šalje brzojavom, ali to se on zezao, a osim toga nije tako ni rekao. I filmovi Džona Forda {i Hauarda Hoksa, njegovog burazera} šalju poruke: npr., da je prijateljstvo važnije od društvenog statusa, da je poštenje važnije od para itd.)

Kada su se otac i sin - Tomi Li Džons i Bred Pit - napokon sreli, pošle su mi suze na oči. Srećom pa to niko nije primetio u mraku Kombank arene.

Film je love child Odiseje 2001 u svemiru i Solarisa.
Nisam mnogo originalan, olrajt, ali to je to: tarkovskijevsko sporovozno mudrovanje uz pomoć ruske duše plus holivudski specijalni efekti, napetost i kaubojska usamljenost - pa to je pravi recept za praznik za oči i dušu.

Dizajn čekaonica na Mesecu, i mesečevog metroa, i uopšte dizajn svemirskog enterijera veoma je uspeo i nije smešan kao u većini SF uradaka, unutrašnjost svemirskih brodova na "dugim linijama" je uverljiva (koliko to može biti u mom slučaju, jer nikada nisam putovao na Mesec ili Mars), kaljava i izanđala kao u Osmom putniku, a komunikacija na daljinu od ko zna koliko milijardi kilometara je dirljivo isprekidana šumom i emocijama kao u Kjubrikovoj Odiseji...

Šteta što su producenti isekli odnos između Liv Tajler i Breda Pita: dogodila se ista stvar kao i u "Džokeru": trejleri su nas pogrešno naveli da verujemo da će Artur imati nekakvu afericu sa Sofijom odnosno da će Bred Pit imati dosta toga da kaže LivTajler, kad ono, cvrc: njih dve su isečene kao Šerbedžija u onom filmu Filipa Nojsa u kojem su filmu ostali samo Radetovi masni pramenovi. Nagađam da su  producenti došli do zaključka da je 2 sata maksimum koliko savremeni gledalac može da izdrži u bioskopu a da ga ne zasvrbi bulja. Samo Tarantino može da bude sam svoj gazda i da pravi filmove od 2+ č.  

Epizodisti su takođe odlični iako nisu imali mnogo vremena. Rut Nega je uverljivo pokazala da je muči gnev zbog nerazrešene prošlosti, a najviše mi se dopala ekipa iz broda koja je trebalo da odvede Roja Mekbrajda na odredište. Nažalost, svi su izginuli, ali dotle su u koncentrovanoj formi odglumili ono što treba i zaista su mi ostali u sećanju kao personalitiji, kako bi se to reklo na Vračarskoj grbi

Donald Saterlend se pojavio kao kameo na početku, njegova uloga je mogla biti i veća, ali još pre poletanja s Meseca su ga producenti nagovorili da kaže kako mora da ostane u bolnici i to bih mogao da uporedim s onim rezervoarom što nosi gorivo koje je potrebno raketi da napusti zemljinu atmosferu. Saterlend se žrtvovao kao onaj ranjenik koji kaže glavnijim likovima: idite, drugovi, pustite mene da se sam snalazim, ne brinite, mogu ja... Siguran sam da lik u sebi misli "ma vraćajte se, stoko nezahvalna...", ali žanr zna bolje.

Tomi Li Džons je bio lično Tomi Li Džons. Ostareo kao katedrala.
Bred Pit - Klif But s doktoratom iz tehnologije na Masačusetskom univerzitetu. Lep glumac, a ume i da glumi, za šta mu nije potrebno da smrša 200 kila ili da odseče sebi nogu za ulogu drvonogog gusara kao kod metodskih štrebera davitelja.

Nekima je film plitak i kažu da nudi "popularnu psihologiju";  takvi komentatori su u "Džokeru" jamačno pronašli rešenje Kantovih antinomija, ontološko utemeljenje anarhizma kao autentičnog bitka-ka-smrti što se suprotstavlja govorkanju masovnih medija, šta li. Ko ih jebe.

Divan film, melem za dušu, praznik za oči. Ruska duša u space cowboy-u.



No comments:

Post a Comment

Steve Albini