Sunday, April 12, 2020

Za njihov uskrs (Hrist vam se rodi!)



Na Zapadu je Uskrs usprkos svemu.
Kod nas kao da je početakj kraja.
Tamo se farbaju kokoškina jaja
a ovde narod liže njemu.
 
Hrićanstvo smo usvojili devetsto devedesete
zato mu prilazimo u velikom žaru.
Dosadni smo kao zlo dijete
i docnimo, po julijanskom kalendaru.
 
Sanjao sam da pišem na tvići
cvrkuće vrabac: mi smo ruska gubernija
ne, nemoj mi prići
hoću izdaleka da lajkujem Bernija

Sanjao sam noćas tvit jedan ja
da sam na koncertu s hiljadama
možda Pistolsi, možda Kleš
Amerika bombarduje Sadama
jer je trgovački centar reš
u Danu mrmota.


Cile mile
trt mrt:
dr Mengele vaktile,
a danas dr "Smrt".
 

Ljulja se, pada
trese se, ruši; dar-mar.
Ostala je nada
da je ovo samo košmar.
Možda od sutra neće biti ni Rusa
ni kineskog virusa
već opet stara mržnja naša
između četnika i ustaša.
 

Tko ima masku
taj vrijedi
tko vrijedi
taj ima masku
tko nema masku
taj ne vrijedi

Probudim se u 3, kao Marsel Prust.
Pogledam kroz zavese.
Grad je pust.
Da li se Agram opet trese?
Izleže li se virus u mom telu
u opasnu grudobolju?
Kod vladalaca ne vidim kurcobolju
već želju da sačuvaju vlast u selu.
Sviće svima posle ibreta:
došao je smak sveta.
 




Svi oni kreveti

ubiše me u pojam.
tamo ću znati gde sam:
pakao; krug deveti.

"Danke Čajna!",
viče tetka; na glavi joj hladna trajna.
"Danke Europa!",
odgovara strani plaćenik kao iz topa.
Zaraženi svih zemalja,
razjedinite se;
u kući ostati valja,
use, nase i podase.

Kadija te okuži,
kadija te karantinom okruži.

No comments:

Post a Comment

Steve Albini